Harry Potter marathon!

Jag fick ett sånt sug här om dagen, lånade hem (nästan) alla Harry Potter-filmerna och nu är den första av 6 avklarade. Med tanke på att den ena halvan av den 7e har gått upp på bio, behöver man fräscha upp minnet något.

Tre dagar kvar till jul och jag är helt klar med alla julklappar! Det har inte varit den minsta julklappshysteri eller panik hos mig inte. Började i god tid att planera mina inköp, och senast igår blev den sista klappen inhandlat. Kikade förbi NK's téhandel och fick med mig hem ett helt underbart té med doft och smak av champagne, jordgubb och vanilj! Passar utmärkt till våra hembakade lussebullar (recept kommer inom kort).
Julbaket är också överstökat! (Jag skulle kunna hålla på i oändlighet, för det är ju så roligt! Men det är ju alltid tiden som tryter). Hembakade mozartkulor och chokladkola har vi gjort. Tänkte i och för sig göra mammas supergoda pepparkakor, men vi får se om det hinns med. Pepparkakshuset får vänta ett år till. Likaså knäcken och till och med julgranen! Min kära pojkvän anser att vi klarar oss utan. Tur är väl det att vi har en julgran precis utanför sovrumsfönstret, jag har en på jobbet, en hemma hos mamma där vi firar halva julafton och en julgran hemma hos F's familj där vi firar julaftonskvällen.

Nej, nu är det bara två arbetsdagar kvar och jag tänkte väl städa upp lite, både på jobbet och hemma. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, nej det gör jag inte, hade väl tjänat ganska bra på det men tiden finns inte riktigt till haha :)

Jag har lärt mig genom att testa mig fram och aldrig någonsin ge mig fast det har vart skitjobbigt ;P

2010-12-21 @ 15:49:20
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0