Undersökning: stans bästa lunchställen

Hej på er!

Jag har länge gått och funderat på att börja testa nya lunchställen, men det blir ofta desamma som innan eftersom man vet vad man får där. Men idag tänkte jag börja testa lite nytt! Och tror ni inte att det första försöksstället var en total katastrof!! Skabbigt så in i baljan! Jag började med att söka på lunchställen på Gastrogate.com, jag jobbar inne i city och ville ha något relativt nära. Jag valde cafe 60 på sveavägen 60. Jag vet inte var jag ska börja.... fönstren var smutsiga och oputsade, fåtöljerna var fläckiga och allmänt skabbiga, likaså sofforna, det var på tok för övermöblerat (man kunde knappt ta sig fram!), för mycket blandade stilar vilket gjorde en snurrig, knappt någon belysning alls, tallrikarna kändes inte rena, likaså besticken, man fick en liten tetrajuice och en frukt i sådan där pappbehållare (som man får pommes i från gatukök - ofräscht), borden var smutsiga, på tok för stor meny, maten smakade halvdant.... ja det blev helt enkelt ett stort minus! Jag har varit där en gång tidigare, men det var några år sedan och jag går aldrig dit igen.


Jag tycker om att gå ut och ta en fika eller luncha med mig själv. Det är en skön avkoppling att sörpla en kopp kaffe eller sallad och läsa dagstidningen/något trevligt magasin som man annars knappt hinner bläddra i. Men jag ska fortsätta min jakt på bra aptitliga (både för mun och öga!) lunchställen inne i stan. När jag väl hittat ungefär 5 stycken som jag gillar anser jag mig klar.

Wayne´s Coffee i konserthuset (baksidan) funkar alltid, men jag önskar större urval av mat. Det brukar vara lite halvtorr mat där ibland, men miljön är mysig! Urban café & delivery i PUB-huset är också en standard. Mysig miljö, jättegod dagens sallad. Men man behöver variera sig!

Tips är varmt välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0