Onsdag 17 november

Vilken underbar helg jag har haft!

Enda sen min F kom hem från en veckas jobb i Tyskland har kärleken bara flödat! Visst var det lite småtråkigt och saknaden var stor, skäms nästan för en vecka är ju inte särskilt lång. Men den lilla veckan gav så mycket mer! Testa att va borta från varandra i några dagar/någon vecka då och då, för det gör verkligen susen! ;)

I söndags hade jag besök av Evelina och hennes syster Linnéa. Jag visade nya lyan, vi lunchade och drog sedan vidare till hötorget och konserthuset för att avnjuta LDK's festkonsert för den beridna högvakten som fyllde 25 år. Fantastiskt var det! För att inte tala om "efterfesten". Jag och Evelina kläckte idén om att dra hem till mig och laga trerätters till våra män. Vi lyxade till det med bruschetta till förrätt (mmm! säger jag bara), baconinlindad kyckling med ris och vitlökscreme fraiche med sallad till. Till efterrätt hade vi gjort den enkla men ack så aptitliga frusen vaniljvisp med hackad daim. Ett hett tips! Vilken söndagsmiddag det blev! Jag vet inte hur många ljus vi tände, men hela lägenheten var helt upplyst. Tom trappuppgången tronade med värmeljus! Är vi inte ena fantastiska hemmafruar! ;) Vi hade på tok för trevligt för att fota.

Måndagen var som en vanlig måndag. Man var lite seg efter helgen men jobbet flöt på bra. I god tid på morgonen är härligt. kvällen fortsatte till Nykvarn och Nykvarns musikkår. Vi har nu blivit med bil jag och F så nu går det fortare att ta sig till och från Stockholm. Aah! 1,5 timmes tågfärd är väl inget man längtar efter. Vi började redan med julmusiken för konsert är det inom kort; den hederliga julstämningen i Taxinge Kyrka den 18e december.

På vägen hem igår köpte jag med mig en hallmatta (behövligt nu när snö och slask så småningom drar igång) och kom hem till en enkel god middag, hederliga fiskpinnar, hemmagjort mos (of course!) och rivna morötter. En underlig film på det och lite mys och så var det onsdag igen. Vad tiden går snabbt!

När som helst ska jag dra mig hemåt för lunch och lite blädder i mina nya magasin (ELLE november/december, Damernas värld, Residence, Topp hälsa). En kopp kaffe och en bit choklad med havssalt på det!
Köpte en fin, chanelinspirerad väska tidigare idag. Till det extremt billiga priset 149 kr på Lindex.



Imorgon torsdag och fredag har jag heldagskurs på Scandic Ariadne hotell, engelska för receptionisten. Ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0