Önskelista till jul

Ja, snart är den äntligen här!
Snön. Ljusen. Granen. Julklappshandlingarna. Julmaten. Glöggen. Lussebaket. Lucia. Julstöket. Advent. Julstämningen.
Jag älskar julen och allt vad det innebär! Julklappsfunderingar, pyssel, baka, snö... allt som julen hör till!
Jag borde kanske fundera på vad jag själv önskar mig i jul. Visst, fred i världen, mat och vatten till de fattiga, att ens släktingar och vänner är friska och krya. Men sen kommer ju allt det andra också. Julklapparna! Skriver jag inte ner glömmer jag ofta bort när jag kommer på något jag önskar mig, så en lista skulle passa perfekt.


Urläckert strasshalsband 199 kr samt exklusiv, elegant plånbok 149 kr, båda från Lindex.

Väntar med spänning på Lindex lyxigaste vinterkollektion Affordable Luxury by Ewa Larsson som lanseras den 8 december, lagom till jul.


Jag väntar också på H&M/Lanvins lansering den 23 november. Jag är väl inget fan av att trängas som packade sillar för att få just det plagget men det finns faktiskt några favoriter jag ändå kan tänka mig att "plågas" för att få. Men nej, jag jobbar ju. Och jag går hellre dit på kvällen efter jobbet. Eller jag kanske köper dem på blocket, för ja folk är som dårar och köper på sig en massa och säljer det direkt efter! Herregud, man måste ju pröva grejerna. Känna, se!
Billigt är det ju inte heller, som H&M brukar vara. Men Lanvin däremot säljer ju till lyxkunder så man ska väl va glad, men något vill jag nog ändå kosta på mig. Någon "lilla svarta", läckra skor eller varför inte den mörkblå festblåsan i siden?
Vad jag tycker är bra den här gången är att H&M har nya restriktioner: en storlek av varje plagg/skomodell och en vara av varje väska/accessoar per kund, så att så många som möjligt har möjlighet till kollektionen. Drottninggatan 56, Hamngatan 22, Sergelgatan 1 it is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0