På pysselhumör!



Jag blev plötsligt hemskt sugen på att dekorera/måla naglarna! Som den nagelbitare jag är/har varit gick jag och förlängde mina naglar för att få ett slut på det hela. Ja, ellerhur vem vill se en nagelbitares händer? Inte alls charmiga (enligt mig)! Jag stortrivs i längre naglar. Visst, i början kan det vara lite krångligt att handskas med dem men man lär sig.

Jag vill lära mig att göra nagelförlängning på mig själv (det är ju inte vidare billigt att gå till salong varje gång en nagel går av eller förstörs på ett eller annat sätt) men inte bara därför. Alla har vi olika smak och jag tror vi alla känner oss själva bäst. Blir det inte som man tänkt sig har man ju bara sig själv att skylla! :)
Har du bra tips på hur/var man lär sig detta? Kommentera!


Bilderna är lånade från http://cherlindrea.se/

Det där med pyssel och nageldekorationer ser jag inte som något avancerat. För när man väl har fina naglar blir man mer medveten om sina händer och då vill man väl alltid ha dem fina, inte sant?
Öva! Öva! Öva! Man kan ju inte göra värre än fel, och är det inte så att man lär sig av sina misstag!? ;)
Det blir snarare lite pyssel att hitta rätt produkter (lack, glitter, dekorationer, verktyg....) men har du tips även på detta får du gärna lämna en liten kommentar, då blir jag glad! :)

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Indra

Hej på dig och tack för din kommentar hos mig. :-) Jag är inte utbildad nagelteknolog men jag håller på att lära mig, så det är väl både en hobby och något jag ska jobba med kan man säga. :-) Dekorationerna är något jag bara gör ur fantasin och jag har lärt mig själv. Jag köper mina saker ifrån flera olika ställen, både nagelbutiker på nätet och Tradera. Jag brukar alltid länka till de olika köpställena när jag köpt något.

Det är helt okej om du lånar bilder från min blogg, men jag vill gärna att du talar om vart de kommer ifrån. Hoppas du kommer igång med ditt nagelpysslande, det är såå himla roligt! :-) Lägg gärna upp bilder om du gör något, jag kommer kika in hos dig igen.

Ha en mysig kväll!

//Indra

2010-10-21 @ 19:44:47
URL: http://cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0