Titta Madicken, det snöar!

God morgon sömntutor!
Är det inte otroligt att den första snön redan är här!! Fast det är mer snöblandat regn än "riktig" snö. Och tur är väl det! Här om dagen gick jag i öppna klackskor utomhus, men idag känns det inte riktigt som rätt väder för det.
På med gummistövlar och galonisar!





Trots kyla, förkylningar, tågproblem, sämre framkomlighet med mera med mera, så älskar jag ändå vintern! När man har haft en varm och härlig sommar njuter man när de första höstlöven kommer. Likaså när den första snön börjar falla (jag är dock inget vidare fan av blötsnö!).
Att få klä sig varmt i en härlig kappa med stor sjal och vantar/handskar, varma kängor och en liten mössa på det är det så mysigt att strosa runt i ett vinterlandskap. Något annat jag njuter av är hela stämningen runt julen, med alla ljuslyktor och lysrör längs med gator och affärer. Att få krypa upp i soffan och burra in sig i en filt med en kopp varm choklad och läsa en bra bok, titta ut på snön som faller. Det är mysigt! Åh, jag längtar redan!
Senast igår när vi kollade på sporten på TV blev jag sugen på att åka skidor! Vi får väl se hur det blir den här vintern. Om man ändå hade en egen fjällstuga... ;)



Vad tycker du om vinter och snö?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0