Kaos i tågtrafiken

Inte är man förvånad. Det är vardagsmat för mig. Eller var ska jag nog säga. Tunnelbanan brukar sköta sig rätt bra, det är snarare de stackare som åker pendeltåg som råkar ut för alla förseningar... Till gymnasiet pendlade jag två timmar tur retur och lyckades alltid träffa rätt på de antingen inställda eller försenade pendeltågen på morgonkvisten. Till slut tappade min mattelärare tron på att det var pendeltågets fel att jag alltid kom ca 15 min sent. Morr... jag skulle ha skrivit ut en lista med underskrift från SLs högst uppsatte chef med korrekt tåginformation...

I morse var det för ovanlighetens skull tunnelbanan som fått problem. Ja, hösten är på intåg men det var inte löven den här gången... Orsak? Vet ej. Tåget togs ur trafik i Gamla stan (för resenärernas eget bästa, tack för det!) och där stod man i spöregnet, lyckligt ovetandes varför. Lyckligt lottad som jag är har jag jobbet inte långt därifrån så jag bytte enkelt tillbaka till röda linjen och tog en kort promenix från T-centralen. Inte helt fel med friskluft. Ibland har man turen med sig! Trots nära till jobbet blev jag en halvtimme sen.

Taskig start på en annars kall, regning men ack så mysig morgon! :)


Som tur är har inte snön kommit ännu. Jag längtar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0