Lönefredag!

Äntligen säger jag bara!
Det är nog första månaden sedan januari som jag verkligen kan börja spara igen! Jippi! Jag har väl ingen stjärna i kanten vad gäller sparande men ingen döskalle för den delen heller. Var så duktig och sparade ihop inför årets semester som bar av till London och Kreta, Grekland.
Nu funderar jag på att hänga på min kära mor och syster till Thailand i vinter... lockande är det! Eventuellt en liten tripp till London i höst, men väldigt eventuellt. Och julen närmar sig med allt vad det innebär... Nej men fy! Löven har ju inte ens började regna från träden. Visst för att jul är mysigt, men låt säga att det än så länge är sensommar.
Spara, spara, spara med andra ord!


Mangostan & Ingefäraté - superkur för den förkylda!
Kika in på www.johanochnystrom.se och dröm dig bort.

Vi har haft lite trevligt fredagsmys på jobbet i form av "hälsoté stund". Vi har inhandlat lite nya téer från Johan & Nyström. Ett nytt koncept kallat superfruit-teer, som är ett helt nytt segment av teer som alla har något gemensamt - Superfrukter, frukter och bär som är berikade med höga mängder vitaminer, mineraler och antioxidanter. En fullträff för den hälsomedvetne tedrickaren! Och som vi njöt! Till detta avnjöt vi naturgodis i alla dess former. Smaskens!

Nu ska jag själv få lite ordning och reda i mina papper, så jag tänkte införskaffa mig en anteckningsbok med fräckt färgskal! Jag älskar allt från ordning & reda så jag tar mig nog en titt där innan det bär vidare till systemet för en box rött ekologiskt vin. Det är ju nämligen fredag! Och jag ska hem till mamsen på middag! Oh, så mysigt.

Jag har idag bokat en sista-minuten-biljett till Örebro, så imorgon förmiddag åker jag dit för att hälsa på underbara, söta Evelina som ska visa mig runt där. Vi kanske bakar några smarriga muffins (cupcakes!) och senare på kvällen bär det av till Karlstad där vi ska stalka våra pojkvänner som har konsert där med LDK (Livgardets Dragonmusikkår). På söndagen är de i Örebro (själva huvudattraktionen för vår del) med sina hästar som ska genomföra en parad genom stan. Jag längtar redan!

Det kommer bli en fulländad helg!


Söta Evelina som jag ska
hälsa på i Örebro i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0