Now what?

Jag och min pojkvän hade en riktig myssöndag. Förutom att vara sådär härligt morgonsega gjorde vi våran plikt som svenska medborgare, dvs. vi gick och röstade. Efteråt satte vi oss i parken på Mariatorget med varsin varmkorv och njöt av höstsolen. Därefter strövade vi runt på Söder och var allmänt mysiga. Åh vad jag älskar mitt Söder!

Ingen har väl missat valet i söndags den nittonde september tjugohundratio.
Mitt första valår. Det kändes inte särskilt speciellt, är inte så värst politiskt insatt men man känner ju ändå att alla bör vi dra vårt strå till stacken, och då går man och röstar som den svenska medborgare man är. Lite häftigt är det ändå att få göra sin egna röst hörd.

Jag har varken lust att risa eller rosa. Jag sammanfattar det kortfattat med min pojkväns väl valda ord: "det är ett demokratiskt samhälle, men man kan ju inte rösta hur som helst". Den spännande fortsättningen följer... vi får väl hoppas att det blir ett vettigt resultat imorgon onsdag.

Återkommer senare. Nu lämnar jag mitt välstädade skrivbord för en biokväll på jobbet, den första Wall Street filmen. Kan inte minnas att jag sett den så lite spännande skall det bli. Popcornen doftar i hela våningen, mmm.


Den första filmen ser vi idag på jobbet (!) och den andra filmen (Money Never Sleeps) ser vi i början av oktober på Filmstaden Sergel. Vi har hela biosalongen för oss själva. Är inte det lite fräckt!? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0