Thank God it's friday!

Full rulle hela veckan = dödstrött.

Efter jobbet kände jag därför att jag behövde unna mig något extra: fönstershoppa (men naturligtvis kunde jag inte hålla mig enbart utanför affärerna utan behövde ta mig en titt på insidan). Jag bara älskar att gå runt och titta på massa snygga, fräcka, smarta design- och inredningsprylar... ja allt möjligt som stimulerar mitt design- och inredningsintresse. Det har jag nog fått från pappa :)

Hur som helst. Det började med att jag skulle titta förbi på Cervera där jag var med Marie bara några dagar tidigare (då i jobbrelaterat ärende) och där fanns en av mina favoriter: Marimekko skålen, nu på rea. Jag slog till!


Denna skall snart fyllas med läckerheter. Men än så länge är den snygg som den är!

Regnet började snart ösa ner utanför skyltfönstren. Med mitt fina cinnoberparaply drog jag mig vidare in i PUB-huset för att leta efter ett läckert nagellack. Jag stannade till vid en smyckesdisk där jag hittade en jättefin silverkedja som passar utmärkt till ett armband med liknande kedja och en hjärtberlock som jag har sen tidigare från OXXO. Dagens bästa köp var ändå den allra sötaste skapelse jag sett. Nog för att jag är svag för grodor, men var den inte söt? :)

Jag bara älskar denna ljuvligt söta grodberlock från Pilgrim. <3


Armbandet samt den större hjärtberlocken är från OXXO design, halskedjan är från Hallbergs Guld.

Efter att ha väntat i evigheter på kassörskan i PUB's smyckesavdelning/Hallbergs Guld gick jag vidare till den huvudsakliga uppgiften: att hitta rätt nagellacksfärg. Det blev pärlemorfärg från O.P.I. (sand in my suit), som jag inte hunnit testa ännu. Imorgon lördag skall bli en riktig pyssla-om-mig-själv-dag innan mina gamla barndomsvänner från grundskolan dyker upp för tjejmiddag och mys senare på kvällen.


O.P.I. har enormt stort urval av färger! Idag ville jag köra på något neutralare och valde sand in my suit (typ pärlemorfärg).

Nu ska jag hoppa i säng! God natt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0